Andrea blogja

Igyekszem nem csak hétköznapi témákkal traktálni az embereket, szeretek a sorok között olvasni és a tények mögé nézni...

Friss topikok

  • melindácska: Ugyan már nem szégyen a "más"-ság... LOL persze h.szeretek a dolgok mögé látni, hisz mindig olyan ... (2007.09.28. 19:17) Az élet egyensúly(talanság)a...
  • Linda: Szerintem nem kell elnézést kérned, mindenkinek megvan/meglehet a saját véleménye. Én részemről a... (2007.09.28. 13:25) Bocsánatkérés
  • Melinda: IRGYÁÁÁ MÁR BLOGOT ASSZONY! :-) (2007.09.21. 19:54) Lélekben máshol...
  • imoth: szia! csak egy picit kiszeretnélek javítani a pogoról írt cuccosról.. kicsit meglepődtem mikor sz... (2007.09.16. 22:49) Szórakozzunk...
  • psychoangel: szió kill bill-es kispajtásom! olvastalak :) (2007.09.16. 11:02) Kezdetek

Unikum a parkolóban...vagy mégse?

2007.09.15. 00:15 | Andrea860223 | Szólj hozzá!

Nos, hát el is érkezett az idő, megírom a véleményem...méghozzá nem is akármiről: tinédzserkorom kedvenc magyar együttesének koncertjén jártam.

Csak hogy felvezessem a dolgot: a hétvégén az ismert rádió születésnapi bulija keretében több magyar együttes teszi tiszteletét a városban, persze a koncerteken kívül más szórakozási lehetőségek is várták az ideérkezőket: van itt minden, grill, lángossütő, vattacukros, na meg persze az elmaradhatatlan dodzsem meg a firgő-forgó, pergő ringlispíl, trambulin na és akiknek ez sem elég, azok bemehetnek pénzt költeni az áruházba( ti. egy áruház parkolójában zajlik a rendezvény)...idáig a tények. Hogy én mit láttam? Azt, hogy míg a szülők benn az áruházban tanakodnak, hogy mi a frász legyen a hétvégén a kaja, addig a gyerekeik őrült módjára tombolhatnak a színpad körül egy-egy zeneszámra vagy szórakoztathatják magukat a falusi búcsúkról jól ismert ringlispílekkel. Rosszabb esetben a 12-14 éves korosztály csapatokban-klikkekben képviseltette magát és deviáns magaviseletet tanúsítva botránkoztatta meg az idősebb korosztályokat,...nah jó nem kezdem el őket jellemezni, ebből is lesz egy újabb bejegyzés.:D Persze felnőttek is voltak...többnyire a kajapultnál meg a sörsátorban, de akadt olyan is aki már este 6-kor a "fullrészeg" közeli állapotba került. Rendszerint az említett emberekről egyből lerítt, hogy ők jóformán csak ezért várták a hétvégét, hogy egy-egy korsó sör meg némi kolbász mellett elücsörögjenek, a gyerek meg szaladjon amerre lát, a színpadon lévő történéseket meg csak-csak elnézegetik. Szal', értitek, vidékiesen szólva.

Amúgy ez a tapasztalat itt Kaposváron...ritka, ha van vmi ilyesmi rendezvény és akkor is a színvonal a 0-hoz konvergál(haha, ezt a szót olvasnák a mélyen tisztelt matektanárjaim). Most ha a marketing szavaival akarok élni, tényleg van egy adott célcsoport, akiknek az ilyen rendezvény szól. Akik szerintem meg igényesebbek, azok max. megnézik az adott koncertet/előadást, amire épp kíváncsiak és némi tanakodás után eltűnnek.

Na mindegy, én mikor a programkiírásban megláttam, hogy jön a Unique, egyből örömujjongásba kezdtem, ugyanis ez volt talán az életemben egyetlen magyar együttes, amelyiknek az összes számát imádtam 15 és 18 éves korom között. Emlékszek, olyan 17 éves korom tájékán még egy kaposvári koncertjükkor még le is fotózkodtam a csapattal. 

Ezek után is ismertem a számaikat, de nem nagyon tudott már megfogni a zenélésük. Hát, a mai produkciójuk után is maradok az a passzív rajongó, ami voltam mostanság, pedig egy-egy régebbi szám hallatán még lúdbőrös is lettem. Még mindig ugyanaz a stílus, ugyanazok az effektek, egy szó, mint száz: egy kaptafa az egész - pedig egy-egy új album megjelenésekor váltig állították, hogy stílusváltás van...jah annyi stílusváltás van, hogy van 2 táncosgyerek, akiknek a tánca abból állít, hogy Shaolin-szerzetesek mozgását utánozták, ismételem: utánozzák (még kard is volt) némi szaltó és cigánykerék kíséretében, egy kis "énekesnő-emelgetés"-sel megspékelve. Ha nem a Unique koncertje lett volna, azt hittem volna, hogy vmi aikido vagy karate-bemutató van( elnézést, nem vagyok otthon a harcművészetekben). Mondjuk ha már ennyire táncikálni/táncikáltatni szerettek volna, akkor vmi jobb, képzettebb táncoscsoportnak kellett volna szólni, mert így a 2 srác tánca, ill. táncimitálása, a 2 másik szintetizátornyomkodása és az énekesnő ugrabugrálása kicsit ilyen Fásy-mulatós feelinget hozott ki az egészből. Kár lenne, ha ez az együttes lesüllyedne olyan mély szintre, holott évekkel ezelőtt egy olyan egyedi stílust képviseltek, ami miatt okkal nevezhették magukat Unique-nak.

A másik meg az volt, hogy a hangtechnikával az egész koncert ideje alatt baj volt, az énekesnő egy-egy nótában 2 sor között is mondta, hogy állítsanak vmit a mikrofonon, mert nem olyan, amilyennek kéne lennie. Bár megjegyzem, én emberemlékezet óta nem nem voltam olyan kaposvári koncerten, ahol ne panaszkodtak volna az előadók a hangtechnikára.

Nah mindegy, zárszóúl annyit, hogy egy-egy ilyen rendezvényen részt vevő együttesek megjelenéséből le lehet szűrni, hogy miért is áll olyan rettenetesen a magyar zeneipar...meg az, hogy megint milyen rendezvényekre van igény ebben a fantasztikus városban...

Csóközön mindenkinek!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://andrea860223.blog.hu/api/trackback/id/tr69165845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: rádió szórakozás koncert rendezvény unique
süti beállítások módosítása